שר המשפטים לשעבר: "עמדת היועמשי"ת – חוצפה"

    אייל ראובן 1 Comment on שר המשפטים לשעבר: "עמדת היועמשי"ת – חוצפה"

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון לגדסי ופרידמן ב"מהדורת סוף השבוע": "3.5 מיליון בוחרים שלא התנגדו שהוא יהיה שר. למה שדעתה של היועמשי"ת תהיה חשובה יותר משלהם? העמדה שלה חצופה" | האזינו

    צילום: אורי לנץ / FLASH90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כעת מתקיים דיון בבג"ץ אודות מינויו של אריה דרעי לשר. היועמשי"ת הציגה אתמול את עמדתה ואמרה שמינויו הוא לא סביר. דרעי מצידו הגיב, שהוא סומך על בג"צ.

    שר המשפטים חיים רמון שוחח ב"מהדורת סוף השבוע" עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן, וביקר בחריפות את עמדת היועצת המשפטית, והציג את עמדתו בנוגע לרפורמת המשילות של שר המשפטים לוין.

    "לפני 30 שנה הודיע אהרן ברק שהוא עושה מהפכה. אני לא זוכר שהיה כזה נהי כמו שיש עכשיו" פתח רמון. "שופט בכיר בארה"ב אמר שבישראל אין מערכת משפט דמוקרטית. הוא אמר שאם כאן זה דמוקרטי – אז שאר העולם לא".

    "כל הדיון ברפורמה שהציע יריב לוין צריך להיות על מהות. ולא בהקשר לאדם כזה או אחר. היו שופטים גדולי בישראל עד שנת 95. הם לא פסלו שום חוק חוץ מאיזה חוק קטן בעניין בחירות. אז היינו מדינה חשוכה? ממש לא" אמר רמון.

    "מדינת ישראל השתמשה פעם אחת בהיסטוריה בפסקת ההתגברות נגד ייבוא בשר דבר אחר לארץ. מנגד בית המשפט רמס הרבה פעמים חוקים של הכנסת".

    בנוגע לדיון בעניינו של דרעי אמר: "לפי הרכב השופטים אני לא אופטימי, רובם אקטיביסטים. פעם היה אפשר לפסול חוקים של הכנסת רק באי סבירות קיצונית, משנת 93, אהרן ברק שם עצמו במקום הריבון והחליט שרבין ראש ממשלה לא סביר כי הוא מינה את דרעי לשר".

    "מאז הסבירות הגיע לממדים בלתי סבירים. 2 מיליון איש בחרו בממשלה הזו וידעו שהוא יהיה שר בכיר. וזה לא רק הם, גם גנץ הציג את דרעי כשר בממשלתו, וגם לפיד לא פסל את האפשרות שדרעי יהיה שר. אז זה 3.5 מיליון בוחרים שלא התנגדו שהוא יהיה שר. למה שדעתה של היועמשי"ת תהיה חשובה יותר משלהם? העמדה שלה חצופה" אמר בנחרצות.

    "מה שצריך להיות זה לחזור למה שהיה בעבר, להיות מדינה עם מערכת משפט כמו שיש בכל העולם" סיכם שר המשפטים לשעבר.

    האזינו לריאיון:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא זכור לי שהאיש הזה מחסידיי נתניהו
      הכח בתקשורת השמאלנית גם שם צריך רפורמה אירגונית
      זה הזמן להקים ערוצי תיקשורת יהודיים